Samsung DV90BB7445GES2 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung DV90BB7445GES2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ferron4 21-05-2024

Luxe droger

Geschreven voor: Samsung DV90BB7445GES2

Mooi luxe apparaat om te zien en zeer gebruiksvriendelijk. Vele programma's om uit te kiezen voor elke soort was. De droger heeft onder andere een stille functie, heel fijn als je ook thuis werkt en voor snachts. Het opvangbakje voor pluis opent wat stroef dat wordt mischien met de tijd gemakkelijker.

• Grote capaciteit
  • Prestaties

Minpunten

• Prijs

s*********@g******** 16-05-2024
Geschreven voor: Samsung DV90BB7445GES2

De droger is ons goed bevallen. Wij hebben de zwarte versie die erg chique toont. De bediening is simpel via een touchscreen en draaiknop. Een opvallend pluspunt vonden wij de beduidend stillere werking van de droger. De installatie van de droger is ook erg gemakkelijk, je kunt de droger gebruiken met en zonder afvoerslang waarbij je gebruik maakt van een opvang reservoir die gemakkelijk te legen is.

Verder heeft de droger een aantal fijne opties. Bijvoorbeeld de OptimalDry-technologie: Deze zorgt ervoor dat je kleren niet te lang worden gedroogd. De droger 'voelt' hoe vochtig je was is en past de droogtijd daarop aan.

De droger heeft AI Control, hij onthoudt welke instellingen je vaak gebruikt en maakt suggesties. Ook is de AirWash functie erg fijn.
De droger is energiezuinig wat hedendaags echt een pluspunt is

Met de smart things app van Samsung kun je de droger via de app bedienen en bijvoorbeeld een uitgestelde tijd instellen.

Deze droger is zeker de moeite waard voor een gezin met jonge kinderen waar veel wordt gewassen en gedroogd wordt.

g*******@h********** 16-05-2024

Top droger, met vele mogelijkheden en een mooi design.

Geschreven voor: Samsung DV90BB7445GES2

Wat een hoop mogelijkheden heeft deze droger, met 18 programma's is er volop keuze in het juiste droogprogramma.
De keuze AL-drogen is voor een mix van kleding, en outdoor is ideaal voor waterdichte artikelen.
Stille stand is ideaal om 's nachts je was te laten drogen, na 4 uur is deze klaar.
De slimme bediening via het display is erg handig, zeker in combinatie met de Smart Things app.
Meldingen o.a. voor de droogtijd maar ook voor het filter en het waterreservoir geeft hij aan.
Met het ingebouwde waterreservoir heb je geen afvoer nodig. In de ruimte wordt het ook niet warm of vochtig, nadeel is wel dat je na elke beurt deze moet legen.
Ik gebruik het programma Air Refresh om kledingstukken op te frissen en geurtjes te verwijderen.
Voor een meer hygiënischer reiniging kies ik de Hygiene Care optie.
Kan maar liefst 9 kg aan wasgoed in, en een volle lading doet er ongeveer 215 minuten over.
Mocht je ook nog de wasmachine van Samsung hebben, en de app dan weet de droger de droogtijd al en hoef je alleen akkoord te geven en de droger weet al de juiste droogtijd. Het zwarte design geeft mijn wasruimte een mooie uitstaling, en het lage energieverbruik scheelt ook in de portemonnee.

Pluspunten

• volop keus programma's
  • 9 kg vulgewicht
  • muisstil
  • hygienischer reiniging
  • design

Minpunten

• duur in aanschaf
  • waterreservoir snel vol
  • deuropening links

r********@g******** 16-05-2024

Mooie wasdroger, handig in gebruik

Geschreven voor: Samsung DV90BB7445GES2

Wij hebben deze wasdroger mogen testen en zijn zeer tevreden. Het grootste pluspunt vind ik het geluid, het is echt een erg stille droger. Er zit ook nog een Silent Dry programma op, dan is de droger zelfs nóg stiller, ideaal voor ’s nachts. Wat ook erg fijn is, is het superspeed programma. Een kleine belading is in 35 minuten goed droog, maar zelfs 5 kg was is in 81 minuten al droog. Daarnaast is het ook een mooie, strakke machine om te zien (helemaal in combinatie met de bijpassende wasmachine). Tot nu toe hebben wij 1 klein minpuntje ontdekt; wij hebben de droger namelijk niet op de afvoer aangesloten en vangen het water dus op met de lekbak. Hier gaat veel water in, wat top is, maar wanneer je het seintje krijgt dat de bak vol zit, dan zit deze ook écht vol (te vol eigenlijk waardoor het lastig is om deze zonder te knoeien te legen).

Pluspunten

• erg stille droger
  • superspeedprogramma

Minpunten

• lekbak legen lukt niet zonder knoeien

Anja 16-05-2024

Droger vergeleken met oude droger

Geschreven voor: Samsung DV90BB7445GES2

Deze droger met mijn oude droger vergeleken (Siemens 7 jaar) droogt de Samsung zeer goed, ook handdoeken zijn echt droog.
Weinig kreukels, beddegoed zit niet na einde programma als een kluwen in elkaar, dat is zeer fijn. AI instelling ben ik tevreden over, heb nog wel meer ervaring mee nodig meer droog sessies om er een beter oordeel over te geven. Tot nu toe zeer tevreden over deze stille droger. Zwarte kleur is wel even wennen.

Pluspunten

• Droogt goed
  • Stil

Hans3P 04-03-2023

Triple A droger in audio design

Geschreven voor: Samsung DV90BB7445GES2

Deze warmtepompdroger nu enige tijd in bezit. Design is werkelijk prachtig. Droogt allerlei textiel middels diverse programma's in zeer korte tijd en is zeer energiezuinig (A+++ droger in dito woning, gemeten met enery socket). Via Samsung Smart Things (app) te volgen en bedienen op Samsung phone en Samsung smartwatch via Smart Control. Volume capaciteit is huge (9kg) en is enorm stil.Anti kreuk instelling werkt perfect met bijv. lits-jumaux dekbedovertrek (strijken niet meer nodig). Aangesloten op afvoer dus nooit meer reservoir legen. Geeft ook diverse meldingen inzake ondehoud zoals pluizenfilter reinigen en trommel drogen. Top droger dus.

Pluspunten

• Energiezuinigheid
  • Droog prestaties en droogtijd
  • Uiterlijk
  • Geluidsniveau
  • Uitgebreide programma keuze

Minpunten

• Nog geen kunnen ontdekken

KBJ 14-02-2023

Mooi design, aangenaam in gebruik

Geschreven voor: Samsung DV90BB7445GES2

Erg mooi in design. Stil in gebruik en doet wat hij belooft. Goed drogen.
Bijbehorende app is niet perse van toegevoegde waarde. Hij is erg uitgebreid in zijn programma's. En ook het bijgevoegde rekje voor schoenen is erg handig. Het kwastje wat er bij wordt geleverd om de warmtewisselaar schoon te maken is handig, maar zou fijn zijn als het ergens opgeborgen kan worden. Nu is het makkelijk kwijt te raken.

• Erg stil
  • Uitgebreid programma keuze
  • Droogt er goed

Minpunten

• App geen toegevoegde waarde
  • Bijgeleverd kwastje kun je niet opbergen

Ustupustu 14-02-2023

Droger next level

Droger next level!
Deze droogt oogt niet alleen luxe en degelijk maar is het ook. De verschillende programma's zijn makkelijk te kiezen en er is verder weinig uitleg nodig om het apparaat te bedienen. Ik heb het apparaat gekoppeld met mijn telefoon waardoor ik een bericht krijg als deze klaar is. De anti kreuk instelling vind ik zelf erg handig, het apparaat zorgt hiermee dat je de was in de droger kunt laten zitten tot maximaal 3 uur nadat deze klaar is zonder dat de was zal gaan kreuken. Deze droger is een stuk sneller klaar dan mijn oude afvoerdroger en de was komt er mooi, kreukvrij uit. Nog een opvallend pluspunt is het rekje die je in de droger kunt zetten waarmee je sneakers of fragiele stoffen kunt drogen zonder dat ze rond gedraaid worden.

• Praktische programma
  • Te verbinden met Samsung telefoon

Minpunten

• Prijzig

Michael 09-02-2023

Drogen in stijl

Geschreven voor: Samsung DV90BB7445GES2

Een mooie grote droger die doet wat hij moet doen drogen. Was komt er mooi droog uit en er zitten voldoende programma's op om de verschillende soorten was goed te drogen.

Erg handig is dat er een schoenen rek meegeleverd word en je dus niet zoals we in onze andere droger hadden steeds gebonk horen.

Nadeel is wel dat ondanks er een mooie app is om keuzen te maken je de machine als nog met een touch knop moet aanzetten. Dit zou handiger zijn als je dit ook via de app kunt besturen.

Leuke bijkomstigheid is dat zodra je ook een Samsung tv hebt en het programma is voltooid je ook een kleine melding op je tv te zien krijgt.

De kleur is tegenwoordig erg trendy met zijn zwarte kleur, maar nadeel is wel dat dit ook weer stofgevoelig is en je dus sneller er wat op ziet.

Al met al zeker een aanrader mocht je een grote droger zoeken welke netjes stil zijn werk doet.

Pluspunten

• Grote capaciteit
  • Makkelijke bediening (ook via de app)

Minpunten

• Machine is niet via de App aan te zetten
  • Zwart is mooi maar stof gevoelig